Wizerunek eksperta ułatwi negocjacje


Musisz zadbać o wizerunek eksperta! 

Drugi element twojej działalności, który BARDZO ułatwi ci JAKIEKOLWIEK negocjacje to wizerunek eksperta.

O co chodzi? Wizerunek eksperta to twoja marka osobista. Poprzez tę markę komunikujesz całemu swojemu otoczeniu biznesowemu (klientom, konkurencji, potencjalnym klientom, dziennikarzom, urzędnikom i wszelkiej maści influencerom), że

  • Doskonale znasz się na tym co robisz.
  • Masz ogromną wiedzę i doświadczenie.
  • Poradziłeś sobie z wieloma skomplikowanymi tematami, a zatem masz kompetencje aby podjąć się kolejnych.

To są niezaprzeczalne zalety. I wiesz co? Najlepsze jest to, że wizerunek eksperta jest UNIWERSALNY! Możesz być ekspertem niezależnie czy kładziesz panele, jesteś tłumaczem, PRowcem, programistą, handlarzem używanymi autami. W praktycznie KAŻDEJ dziedzinie można wykreować się na eksperta.

Jeśli masz pomysł w jakiej (legalnej) branży nie jest to możliwe – daj znać w komentarzu, jestem niesamowicie ciekaw co wymyślisz 🙂

Dlaczego wizerunek eksperta jest pomocny?

Wróćmy do poprzednich bullet pointów. To są zalety dla twojego klienta. Jest zatem mniejsza szansa, że będzie szukał kogoś innego, skoro wie, że u ciebie znajdzie rozwiązanie swojego problemu. Łatwiej zgodzi się na twoje stawki i warunki współpracy. Będzie bardziej wyrozumiały jeśli coś nie będzie szło po jego myśli, a ty będziesz potrafił mu wytłumaczyć dlaczego tak jest.

Brzmi jak bajka przedsiębiorcy? To może tak wyglądać! Dlatego niezależnie czym się zajmujesz, powinieneś czym prędzej zastanowić się jak TY możesz wykreować SWÓJ wizerunek eksperta w SWOJEJ branży. Czytaj dalej 🙂

Jak wykreować wizerunek eksperta?

Dużo zależy od branży, ale kilka elementów jest wspólnych dla wielu branż. Jedziemy:

1. Blog na stronie (z twoim zdjęciem i podpisem) – to twoje poletko, dziel się wiedzą i opiniami kiedy tylko najdzie cię na to ochota (im częściej tym lepiej!). Nie dość, że aktywny blog pomaga w SEO, to dodatkowo klient wchodząc na twoją stronę wie, że będzie rozmawiać z kompetentnym gościem.

2. Artykuły w mediach – wiele branż ma swoje własne media. Często dziennikarze z tych mediów są otwarci na teksty od ekspertów (nie reklamowe!) i chętnie je drukują, często za darmo, z nazwą firmy i zdjęciem. Każdy kto działa w twojej branży lub jest nią zainteresowany ma szansę trafić na twój tekst. Jeśli natomiast twoja branża jest bardzo ogólna (np. doradztwo biznesowe) możesz uderzać do mediów ogólnopolskich i biznesowych, jednak jest to już większe wyzwanie i coraz rzadziej udaje się to zrobić za darmo.

3. Profile/fanpage w social media – wielu profesjonalistów jest na LinkedIn, może z twojej branży również? Jeśli kierujesz swoje usługi do klienta indywidualnego, prawdopodobnie dobrze sprawdzi się u ciebie facebook. Jeśli wykonujesz prace fizyczne i chcesz pokazać jak coś się robi – YouTube stoi przed tobą otworem.

4. Prelekcje podczas różnego rodzaju spotkań – większość branż spotyka się na warsztatach, szkoleniach, konferencjach. Spróbuj zrobić listę takowych w swojej okolicy i dowiedz się co zrobić, żeby na nich wystąpić. Jednak aby to zrobić musisz mieć dobrze opanowane przemawianie publiczne. Jeśli nigdy tego nie robiłeś to raczej zostaw ten krok na później.

Co jest potrzebne do zbudowania wizerunku eksperta?

Odpowiedź jest tylko jedna: WIEDZA. Mając wiedzę z danego zagadnienia będziesz wiedział o czym mówić i pisać. Ważne jest abyś nie kopiował tego co piszą inni. To musi być twoja autorska wiedza, a nie ta z Wikipedii. Od razu każdy to rozpozna.

Jak zdobyć wiedzę? Czytaj książki, chodź na szkolenia i przede wszystkim nabieraj doświadczenia w pracy. Różne dziwne przypadki podczas realizacji usług u klienta są doskonałą inspiracją, aby o tym napisać szerzej.

Jeśli nie masz wiedzy, to nie pisz na siłę. Musisz mieć przynajmniej solidne podstawy, aby od czegoś sensownego zacząć. Kiedy poczujesz, że wiesz o czym mógłbyś napisać – jest to moment na rozpoczęcie kreowania wizerunku eksperta.

Tyle ode mnie. Chętnie posłucham WAS – jak wy kreujecie swój wizerunek eksperta?

Samych sukcesów!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *